Jdi na obsah Jdi na menu

Správné držení těla

Je To takové držení těla, které je ideální pro Vaše tělo, protože je pro ně nejsnadnější a musí vynaložit nejmenší námahu tuto pozici zaujmout. Bohužel vzhledem k našemu způsobu života a jednostrannému zatížení těla se náš postoj časem mění a najít správný postoj se stává „nemožné“, protože naše tělo ztratilo schopnost tuto pozici zaujmout automaticky.

 

Správný stoj je na obou celých chodidlech s rovnoměrně rozloženou váhou. Hlava je vytažená nahoru bez přílišného vysunování brady vpřed. Ramena jsou uvolněná, stažená dolů, ale ne dozadu. Lopatky by Vám měly naplocho ležet na zádech, ne“odstávat“. Vaše páteř je v přirozeném esovitém zakřivení („neprsit se“). Postavení pánve by mělo být v tzv. neutrální pozici, kdy pánev není ani v podsazení ani ve vysazení.

 

Co se týče správného sedu – vzdejte se pohodlných křesel. Zkuste si sednout na obyčejnou židli a pouze na její kraj, ne na celou plochu. Sedět byste měli na sedacích kostech – poznáte to snadno. Pokud na nich sedíte, tlačí Vás. Postavení hlavy, zad a pánve je stejné jako při stoji. Samozřejmě nelze očekávat, že v této pozici strávíte 8 hodin denně v práci a pak ještě několik dalších hodin doma u televize, ale i pár minut denně Vám může prospět.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář